Azərbaycan milli və qlobal ideyaların kəsişməsində
Erməni separatizmi bəşəri dəyərlərə qarşı yönəlmişdir
Müasir qloballaşma ideologiyası həm qlobal, həm də milli münasibətlərə təsirlər edərək, yeni xüsusiyyətlər qazanır. Milli və qlobal ideyalar kəsişir və bu, cəmiyyətləri, dövlətləri, transmilli korparasiyaları dialoq mühiti axtarışlarına sövq edir. Xalq TV-nin növbəti müsahibi Milli Elmlər Akademiyasının Fəlsəfə və Sosiologiya İnstitutunun aparıcı elmi işçisi, fəlsəfə doktoru, dosent Hüseyn İbrahimovla söhbətimiz bu proseslərin ölkəmizə təsiri və ondan qorunma yolları barədə oldu.
– Hüseyn müəllim, müasir dünyada milli və qlobal ideyaların kəsişməsi necə təzahür edir?
– Hazırda dünyanın qlobal mənzərəsi sürətlə dəyişir. İdeologiyalar müasir dövrdə cəmiyyəti irəli aparmaq üçün daha çox həvəsləndirmə, eyni zamanda, milli təhlükəsizlik funksiyalarını yerinə yetirir. Müasir dövrdə bəşəri ideya kimi daha çox işlənən qloballaşma, sosial demokratiya və liberalizm ideologiyasıdır. Bu ideologiyalar ayrıca şəkildə mövcud deyillər, onlar tam halda, eyni zamanda, müxtəlif hissələrdən -- dəyərlər sistemindən ibarət olaraq, bu və digər şəkildə milli ideologiyaların da tərkibində çıxış edirlər. Məsələn, bu gün Azərbaycanın milli ideyası olan azərbaycançılığın öz tərkibində həm liberalizm, həm də qloballaşma ideyasının müsbət xüsusiyyətləri olmaqla yanaşı, eyni zamanda, sosial demokratiyanın, sosial dövlətin, demokratiyanın hissələri də var.
Bunlar hamısı kompleks halda Azərbaycan dövlətinin bu gün apardığı multikulturalizm siyasəti ilə uyğunlaşır. Nəticədə, Azərbaycan dövlətinin apardığı siyasətin tərkib hissəsində, müasir ideologiyasında multikulturalizm artıq aparıcı bir ideologiyaya çevrilir. O, cəmiyyəti müasir qlobal dünyanın müsbət tərəflər zəminində səfərbər edir. Bu ideologiya eyni zamanda, cəmiyyəti birləşdirir, onunmultikultural təhlükəsizliyi konsepsiyasını da təmin etmiş olur.
– Müasir qlobal və milli ideyaların kəsişməsində Azərbaycan hansı yolu seçib?
– Bilirsiniz, müasir dövrdə, tək Azərbaycanda yox, dünyanın hər yerində, qonşu ölkələrin hər birində, gördüyümüz siyasi reallıqda ideyaların kəsişməsi baş verir. Bu kəsişmədə təbii ki, toqquşmalar da ola bilir, xoş ünsiyyət, inteqrasiya prosesləri də ortaya çıxır. Bu, təbii ki, ölkələrin apardığı siyasətin məzmununundan, onun dünyada gedən proseslərə, dünyanın nizamına, müasir dünyanın gedişatına nə dərəcədə real cavab verməsindən asılıdır. Bu gün Azərbaycan dövlətinin, onun rəhbərinin apardığı siyasət elə bir istiqamətə yönəlmişdir ki, o, eyni zamanda, ölkədə aparıcı milli ideyanın və qlobal ideologiyanın həm bəşəri, həm də milli reinteqrasiya proseslərini yaratmışdır.
Ölkəmizdə 2008-ci ildən keçirilən sivilizasiyalar arasında dialoq forumları, burada sistemli olaraq qlobal dialoqa çağırışlar, Bakı Bəyannaməsi və bu istiqamətdə keçirilən görüşlər, Qoşulmama hərəkatına üzv ölkələrin birgə toplantısında səslənilən fikirlər, - hamısı ona gətirib çıxarır ki, Azərbaycan öz milli ideologiyasını formalaşdırmaqla bərabər, qlobal ideologiyanın da müsbət stereotiplərinə, qlobal humanitar dəyərlərin qorunması tendensiyasına cavab verir. Azərbaycan yolu özlüyündə yalnız milli ideya, yerli dəyərlərlə inkişaf etmir, o həm də bəşəri dəyərlərin, beynəlxalq hüququn ən yaxşı kompleksini özündə ehtiva edə bilir.
Azərbaycanın bu baxımdan digər postsovet ölkələrindən fərqi ondadır ki, əsası ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş siyasətin bu gün ölkə başçısı cənab İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam etdirilir. Azərbaycan həm ideoloji, həm də iqtisadi keçid dövrünü kompleks şəkildə başa vurmuşdur. Azərbaycanın reallığının postsovet ölkələrindən üstünlüyü ondadır ki, o, kompleks keçid dövrünü yaşadı. Bu gün torpaqlarımızın 44 günlük müharibədə düşmənlərdən azad olunmasının da əsasında bir çox amillərlə bərabər, Azərbaycanın kompleks keçid dövrü yaşaması dayanır.
Bu amillər həm ordu qurulucuğu, həm vətənpərvərlik mövzusunun təbliği məsələlərində, eləcə də beynəlxalq hüququn, beynəlxalq dəyərlərin aliliyinin əldə rəhbər tutulması baxımından aktualdır. Eləcə də, bəzi ölkələrin multikultiralizmdən imtina etdiyi bir dövrdə ölkəmizdə onun təbliği müasir Azərbaycan yolunun milli və bəşəri dəyərlərlə vəhdətdə inkişafının bir ideoloji rakursunu yaradıb.
– Azərbaycan qlobal dünyaya milli ideyalar zəminindən inteqrasiya edib – belə demək mümkündürmü?
– Əlbəttə, dövlətimizin apardığı siyasət həmişə milli və mənəvi dəyərlərin qorunması prinsipini əldə rəhbər tutub. Milli və mənəvi dəyərlərin qorunması hər zaman azərbaycançılığın və Azərbaycan multikulturalizminin əsas qayəsini təşkil edib. Bu baxımdan milli və mənəvi dəyərlərin qorunmasının özü vətənpərvərlik ruhunun möhkəmlənməsidir.
Baxın, illər ərzində, torpaqlarımız işğal altında olduğu dövrdə hər zaman həmin ərazilərdən olan məcburi köçkünlərimizin uşaqları “sən haralısan?” sualına cavab olaraq valideynlərinin doğulduğu yeri qürurla yad edirdilər. Elə 44 günlük Vətən müharibəsində də qəhrəmanlıq tarixini qanları ilə yazan o uşaqlar oldu.
Təbii ki, bunlar həm ailələrin, ailə institutunun verdiyi tərbiyə ilə bərabər, eyni zamanda, dövlətimizin apardığı ideologiyanın nəticəsində formalaşmış bir dəyərdir. Təsadüfi deyil ki, qələbədən sonra ölkə başçımız çıxışlarından birində çox gözəl vurğuladı ki, bu qələbənin əldə olunmasında, məhz müasir dövrdə yeni doğulan gəncliyin çox böyük rolu, çox böyük təsirləri oldu. Və bütün bunlar hamısı təbii ki, dövlətimizin apardığı ideologiyanın, tərbiyəedici funksiyasının gücü ilə də ölçülürdü və ölkədə tolerant mühitin, multikulturalizm mühitinin inkişafını şərtləndirirdi.
– Qloballaşan dünyada ailə institutunun vəziyyəti necədir? Ailə, əbəs yerə deməyiblər ki, kiçik bir dövlətdir. Bir çox ideyalar da orada təşəkkül tapır.
– Cəmiyyətdə çox institutlar var, biz bilirik; sosial, dini, təhsil, siyasi, hərbi institutlar var, ancaq bunların içərisində ailə institutu çox mühüm yer tutur. İnsanın təlim və tərbiyəsinin 70 faizi ailədə formalaşır. Bura həm təhsil, həm də, tərbiyə daxildir. Deməli, ideologiyanın elə özünün də, formalaşması və möhkəmlənməsi prinsipləri daha çox ailədə baş verir. Yəni, ailə nə qədər vətənpərvər olursa, doğulan və tərbiyə olunan uşaqlar da o dərəcədə vətənərvər olurlar. Bəzən deyirlər ki, Avropada ailə institutları başqa cürdür, azaddır. Mən belə deməzdim. Bu gün ailə institutuna Almaniyada dövlətin müdaxiləsi çox güclüdür. Bu, bir tərəfdən valideynin hüququnu, bəzən də dövlət qanunlarını məhdudlaşdırır. Və birbaşa olaraq, sosial işçilər ailələrə daxil olaraq hər hansı bir uşağın təlim və tərbiyəsi ilə bağlı ailənin işinə müdaxilə edir.
Azərbaycan ailəsinin isə təlim-tərbiyəsində ənənəvi milli, mənəvi dəyərlər sistemi mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Bu gün qlobal baxışlar dövründə ailə institutuna təlim-tərbiyə çoxistiqamətli, çoxvektorlu yönlərdən daxil olur. Təsəvvür edin ki, valideyn də tərbiyyəvi işləri aparır, bu işdə müxtəlif informasiya, elektron kommunikasiya bolluğu da mühüm rol oynayır. Bu gün informasiyanın rolu o dərəcədə artıbdır ki, o, ailə institutuna müxtəlif yollarla daxil olur. Belə bir dövrdə ailə institutunu qorumaq, onun təhlükəsizliyini təmin etmək milli təhlükəsizliyin təmin olunması qədər önəmlidir.
Başqa ölkələrlərlə müqayisədə götürdükdə, milli ruhun, dəyərlərin qorunması istiqamətində biz hələ ki, dünyanın apardığı təhdidlərə baxmayaraq, yaxşı səviyyədəyik. Bu gün təhsil ilə bağlı xarici ölkələrə gedənlərin sayı həddən artıq çoxdur. Bu, bir tərəfdən yaxşıdır, bir tərəfdən də həmin gənclərlə müvafiq qurumlar iş aparmalıdır. Düzdür, diaspor təşkilatları, səfirliklərimiz xarici ölkələrdə oxuyan tələbələrimizlə iş aparır. Amma yenə də əsas iş ailə institutunun üzərinə düşür. Hər bir ailə xaricdə təhsil alan övladının hansı təsirlərə məruz qalmasına, təlim-tərbiyəsi ilə maraqlanmalıdır. Təhsildən də vacib, gənclərimizin daşıdığı mənəvi dəyərləri yaşada bilməsi məsələsidir.
– Regionda dağıdıcı funksiya yerinə yetirməkdə maraqlı olan ideologiyalar da var. Bu baxımdan Azərbaycan hansı addımları atmalıdır?
– Biz bəşəri, humanist dəyərlərə söykənən öz milli ideologiyamızdan, onların müasir dövrdə aktual kəsişməsi nöqtələrindən bəhs etdik, ancaq eyni zamanda, unutmamalıyıq ki, dünyanın hər yerində olduğu kimi, bizim geopolitik arenada da müxtəlif dağıdıcı meyilli olan ideologiyalar vardır. Azərbaycan həmişə belə ideologiyalara qarşı mübarizə aparmışdır. Onların insanlıq üçün həm regional səpkidə, həm də beynəlxalq aləmdə təhlükəsinin, təhdidinin qarşısını almaq üçün ölkəmiz yorulmadan mübarizə aparmışdır. Məsələn, Ermənistanda və xaricdə dağıdıcı, separatçı ideologiyanın tərəfdarları Qarabağda erməni azlığını “Böyük Ermənistan” xülyası ilə aldadaraq, müxtəlif yollarla qorxudaraq yaşadıqları ölkəyə reinteqrasiya etməyə qoymurlar. Onları Xankəndində aksiyalara sövq edirlər, müxtəlif qanunsuz və əxlaqsız addımlar atırlar.
Bütün bunlar onu göstərir ki, biz Qarabağda olan hərbi qruplaşmaları, separatçı tör-töküntüləri ordan silib atmalıyıq. Çünki o dağıdıcı ünsürlər orda qalacaqsa, təbii ki, yenə də həmin ideologiyanı yaymaq niyyəti güdəcəklər. Deməli, hərb-çilər ilə bərabər, Qarabağda gizlənmiş, yuva salmış tör-töküntüləri də Xankəndindən uzaqlaşdırmalıyıq! Və ideoloji zəmində onlarla mübarizə aparmalıyıq. Bununla yalnız öz təhlükəsizliyimizi deyil, eyni zamanda, regional, qlobal təhlükəsizliyi də təmin etmiş olarıq.
– Göründüyü kimi, ermənilərin separatizm ideyası yalnız azərbaycanlılara qarşı deyil, bütünlükdə, dünyada bölücülüyü təşviq etdiyinə görə bəşəri birgəyaşayış ideyasına qarşı yönəlmişdir.
– Separatizm bütün zamanlarda onu daşıyan sadə vətəndaşlara xeyir gətirməmiş, əksinə tarixin qara səhifəsi sayılmışdır. Ermənilər də regionda tarixə belə qara səhifə yazan əhali qrupu kimi tanınır. Bu ideyadan həmişə ekstremistlər, şovinistlər bəhrələnmiş, dinc sakinlər isə əzab-əziyyət çəkmişlər. Ermənilərin separatizm ideyası yalnız azərbaycanlılara qarşı deyil, bütünlükdə insanlığa və bəşəriyyətə qarşı yönəlmişdir.
XX əsrin əvvəli İrəvanı və onun ətrafında azərbaycanlıların tarixi yurdlarını zəbt edən erməni daşnakları, XX əsrin sonu Qarabağda soyqırımı törətdilər. Onlar bir milyondan artıq həmyerlimizi vəhşi üsullarla məcburi köçkün həyatı yaşamağa məcbur etdilər. Bu ağır tarixi sınaqdan xalqımız öz milli birliyi və iradəsi ilə alnıaçıq çıxdı. Ermənilər isə ancaq işğalçı və neofaşist kimi tarixdə qaldılar. Bu gün azərbaycanlıların İrəvandakı və ətraf şəhərlərdəki tarixi ərazilərimizə Qayıdış hərəkatı tarixi gerçəklikdən doğan bir zərurətdir. İnanırıq ki, bu tarixi sınaqdan da qələbə ilə çıxaraq, öz tarixi torpaqlarımıza qayıdacağıq.
Erməni separatizminin bir daha ərsəyə gəlib işğalçıya çevrilə bilməməsi üçün Zəngəzur dəhlizi açılmalı və Naxçıvanla Azərbaycan, eləcə də region dövlətləri arasında quru yolu bərpa edilməlidir. Bizim mövcud ideologiyamızla qlobal təhdidlərin kəsişmədə müəyyən edilmiş yol elmi, siyasi və mənəvi baxımdan o sabitliyi, sülhü, insanlığı qorumağa tam zəmin yaradır.
xalqqazeti.az
Müasir qloballaşma ideologiyası həm qlobal, həm də milli münasibətlərə təsirlər edərək, yeni xüsusiyyətlər qazanır. Milli və qlobal ideyalar kəsişir və bu, cəmiyyətləri, dövlətləri, transmilli korparasiyaları dialoq mühiti axtarışlarına sövq edir. Xalq TV-nin növbəti müsahibi Milli Elmlər Akademiyasının Fəlsəfə və Sosiologiya İnstitutunun aparıcı elmi işçisi, fəlsəfə doktoru, dosent Hüseyn İbrahimovla söhbətimiz bu proseslərin ölkəmizə təsiri və ondan qorunma yolları barədə oldu.
– Hüseyn müəllim, müasir dünyada milli və qlobal ideyaların kəsişməsi necə təzahür edir?
– Hazırda dünyanın qlobal mənzərəsi sürətlə dəyişir. İdeologiyalar müasir dövrdə cəmiyyəti irəli aparmaq üçün daha çox həvəsləndirmə, eyni zamanda, milli təhlükəsizlik funksiyalarını yerinə yetirir. Müasir dövrdə bəşəri ideya kimi daha çox işlənən qloballaşma, sosial demokratiya və liberalizm ideologiyasıdır. Bu ideologiyalar ayrıca şəkildə mövcud deyillər, onlar tam halda, eyni zamanda, müxtəlif hissələrdən -- dəyərlər sistemindən ibarət olaraq, bu və digər şəkildə milli ideologiyaların da tərkibində çıxış edirlər. Məsələn, bu gün Azərbaycanın milli ideyası olan azərbaycançılığın öz tərkibində həm liberalizm, həm də qloballaşma ideyasının müsbət xüsusiyyətləri olmaqla yanaşı, eyni zamanda, sosial demokratiyanın, sosial dövlətin, demokratiyanın hissələri də var.
Bunlar hamısı kompleks halda Azərbaycan dövlətinin bu gün apardığı multikulturalizm siyasəti ilə uyğunlaşır. Nəticədə, Azərbaycan dövlətinin apardığı siyasətin tərkib hissəsində, müasir ideologiyasında multikulturalizm artıq aparıcı bir ideologiyaya çevrilir. O, cəmiyyəti müasir qlobal dünyanın müsbət tərəflər zəminində səfərbər edir. Bu ideologiya eyni zamanda, cəmiyyəti birləşdirir, onunmultikultural təhlükəsizliyi konsepsiyasını da təmin etmiş olur.
– Müasir qlobal və milli ideyaların kəsişməsində Azərbaycan hansı yolu seçib?
– Bilirsiniz, müasir dövrdə, tək Azərbaycanda yox, dünyanın hər yerində, qonşu ölkələrin hər birində, gördüyümüz siyasi reallıqda ideyaların kəsişməsi baş verir. Bu kəsişmədə təbii ki, toqquşmalar da ola bilir, xoş ünsiyyət, inteqrasiya prosesləri də ortaya çıxır. Bu, təbii ki, ölkələrin apardığı siyasətin məzmununundan, onun dünyada gedən proseslərə, dünyanın nizamına, müasir dünyanın gedişatına nə dərəcədə real cavab verməsindən asılıdır. Bu gün Azərbaycan dövlətinin, onun rəhbərinin apardığı siyasət elə bir istiqamətə yönəlmişdir ki, o, eyni zamanda, ölkədə aparıcı milli ideyanın və qlobal ideologiyanın həm bəşəri, həm də milli reinteqrasiya proseslərini yaratmışdır.
Ölkəmizdə 2008-ci ildən keçirilən sivilizasiyalar arasında dialoq forumları, burada sistemli olaraq qlobal dialoqa çağırışlar, Bakı Bəyannaməsi və bu istiqamətdə keçirilən görüşlər, Qoşulmama hərəkatına üzv ölkələrin birgə toplantısında səslənilən fikirlər, - hamısı ona gətirib çıxarır ki, Azərbaycan öz milli ideologiyasını formalaşdırmaqla bərabər, qlobal ideologiyanın da müsbət stereotiplərinə, qlobal humanitar dəyərlərin qorunması tendensiyasına cavab verir. Azərbaycan yolu özlüyündə yalnız milli ideya, yerli dəyərlərlə inkişaf etmir, o həm də bəşəri dəyərlərin, beynəlxalq hüququn ən yaxşı kompleksini özündə ehtiva edə bilir.
Azərbaycanın bu baxımdan digər postsovet ölkələrindən fərqi ondadır ki, əsası ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş siyasətin bu gün ölkə başçısı cənab İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam etdirilir. Azərbaycan həm ideoloji, həm də iqtisadi keçid dövrünü kompleks şəkildə başa vurmuşdur. Azərbaycanın reallığının postsovet ölkələrindən üstünlüyü ondadır ki, o, kompleks keçid dövrünü yaşadı. Bu gün torpaqlarımızın 44 günlük müharibədə düşmənlərdən azad olunmasının da əsasında bir çox amillərlə bərabər, Azərbaycanın kompleks keçid dövrü yaşaması dayanır.
Bu amillər həm ordu qurulucuğu, həm vətənpərvərlik mövzusunun təbliği məsələlərində, eləcə də beynəlxalq hüququn, beynəlxalq dəyərlərin aliliyinin əldə rəhbər tutulması baxımından aktualdır. Eləcə də, bəzi ölkələrin multikultiralizmdən imtina etdiyi bir dövrdə ölkəmizdə onun təbliği müasir Azərbaycan yolunun milli və bəşəri dəyərlərlə vəhdətdə inkişafının bir ideoloji rakursunu yaradıb.
– Azərbaycan qlobal dünyaya milli ideyalar zəminindən inteqrasiya edib – belə demək mümkündürmü?
– Əlbəttə, dövlətimizin apardığı siyasət həmişə milli və mənəvi dəyərlərin qorunması prinsipini əldə rəhbər tutub. Milli və mənəvi dəyərlərin qorunması hər zaman azərbaycançılığın və Azərbaycan multikulturalizminin əsas qayəsini təşkil edib. Bu baxımdan milli və mənəvi dəyərlərin qorunmasının özü vətənpərvərlik ruhunun möhkəmlənməsidir.
Baxın, illər ərzində, torpaqlarımız işğal altında olduğu dövrdə hər zaman həmin ərazilərdən olan məcburi köçkünlərimizin uşaqları “sən haralısan?” sualına cavab olaraq valideynlərinin doğulduğu yeri qürurla yad edirdilər. Elə 44 günlük Vətən müharibəsində də qəhrəmanlıq tarixini qanları ilə yazan o uşaqlar oldu.
Təbii ki, bunlar həm ailələrin, ailə institutunun verdiyi tərbiyə ilə bərabər, eyni zamanda, dövlətimizin apardığı ideologiyanın nəticəsində formalaşmış bir dəyərdir. Təsadüfi deyil ki, qələbədən sonra ölkə başçımız çıxışlarından birində çox gözəl vurğuladı ki, bu qələbənin əldə olunmasında, məhz müasir dövrdə yeni doğulan gəncliyin çox böyük rolu, çox böyük təsirləri oldu. Və bütün bunlar hamısı təbii ki, dövlətimizin apardığı ideologiyanın, tərbiyəedici funksiyasının gücü ilə də ölçülürdü və ölkədə tolerant mühitin, multikulturalizm mühitinin inkişafını şərtləndirirdi.
– Qloballaşan dünyada ailə institutunun vəziyyəti necədir? Ailə, əbəs yerə deməyiblər ki, kiçik bir dövlətdir. Bir çox ideyalar da orada təşəkkül tapır.
– Cəmiyyətdə çox institutlar var, biz bilirik; sosial, dini, təhsil, siyasi, hərbi institutlar var, ancaq bunların içərisində ailə institutu çox mühüm yer tutur. İnsanın təlim və tərbiyəsinin 70 faizi ailədə formalaşır. Bura həm təhsil, həm də, tərbiyə daxildir. Deməli, ideologiyanın elə özünün də, formalaşması və möhkəmlənməsi prinsipləri daha çox ailədə baş verir. Yəni, ailə nə qədər vətənpərvər olursa, doğulan və tərbiyə olunan uşaqlar da o dərəcədə vətənərvər olurlar. Bəzən deyirlər ki, Avropada ailə institutları başqa cürdür, azaddır. Mən belə deməzdim. Bu gün ailə institutuna Almaniyada dövlətin müdaxiləsi çox güclüdür. Bu, bir tərəfdən valideynin hüququnu, bəzən də dövlət qanunlarını məhdudlaşdırır. Və birbaşa olaraq, sosial işçilər ailələrə daxil olaraq hər hansı bir uşağın təlim və tərbiyəsi ilə bağlı ailənin işinə müdaxilə edir.
Azərbaycan ailəsinin isə təlim-tərbiyəsində ənənəvi milli, mənəvi dəyərlər sistemi mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Bu gün qlobal baxışlar dövründə ailə institutuna təlim-tərbiyə çoxistiqamətli, çoxvektorlu yönlərdən daxil olur. Təsəvvür edin ki, valideyn də tərbiyyəvi işləri aparır, bu işdə müxtəlif informasiya, elektron kommunikasiya bolluğu da mühüm rol oynayır. Bu gün informasiyanın rolu o dərəcədə artıbdır ki, o, ailə institutuna müxtəlif yollarla daxil olur. Belə bir dövrdə ailə institutunu qorumaq, onun təhlükəsizliyini təmin etmək milli təhlükəsizliyin təmin olunması qədər önəmlidir.
Başqa ölkələrlərlə müqayisədə götürdükdə, milli ruhun, dəyərlərin qorunması istiqamətində biz hələ ki, dünyanın apardığı təhdidlərə baxmayaraq, yaxşı səviyyədəyik. Bu gün təhsil ilə bağlı xarici ölkələrə gedənlərin sayı həddən artıq çoxdur. Bu, bir tərəfdən yaxşıdır, bir tərəfdən də həmin gənclərlə müvafiq qurumlar iş aparmalıdır. Düzdür, diaspor təşkilatları, səfirliklərimiz xarici ölkələrdə oxuyan tələbələrimizlə iş aparır. Amma yenə də əsas iş ailə institutunun üzərinə düşür. Hər bir ailə xaricdə təhsil alan övladının hansı təsirlərə məruz qalmasına, təlim-tərbiyəsi ilə maraqlanmalıdır. Təhsildən də vacib, gənclərimizin daşıdığı mənəvi dəyərləri yaşada bilməsi məsələsidir.
– Regionda dağıdıcı funksiya yerinə yetirməkdə maraqlı olan ideologiyalar da var. Bu baxımdan Azərbaycan hansı addımları atmalıdır?
– Biz bəşəri, humanist dəyərlərə söykənən öz milli ideologiyamızdan, onların müasir dövrdə aktual kəsişməsi nöqtələrindən bəhs etdik, ancaq eyni zamanda, unutmamalıyıq ki, dünyanın hər yerində olduğu kimi, bizim geopolitik arenada da müxtəlif dağıdıcı meyilli olan ideologiyalar vardır. Azərbaycan həmişə belə ideologiyalara qarşı mübarizə aparmışdır. Onların insanlıq üçün həm regional səpkidə, həm də beynəlxalq aləmdə təhlükəsinin, təhdidinin qarşısını almaq üçün ölkəmiz yorulmadan mübarizə aparmışdır. Məsələn, Ermənistanda və xaricdə dağıdıcı, separatçı ideologiyanın tərəfdarları Qarabağda erməni azlığını “Böyük Ermənistan” xülyası ilə aldadaraq, müxtəlif yollarla qorxudaraq yaşadıqları ölkəyə reinteqrasiya etməyə qoymurlar. Onları Xankəndində aksiyalara sövq edirlər, müxtəlif qanunsuz və əxlaqsız addımlar atırlar.
Bütün bunlar onu göstərir ki, biz Qarabağda olan hərbi qruplaşmaları, separatçı tör-töküntüləri ordan silib atmalıyıq. Çünki o dağıdıcı ünsürlər orda qalacaqsa, təbii ki, yenə də həmin ideologiyanı yaymaq niyyəti güdəcəklər. Deməli, hərb-çilər ilə bərabər, Qarabağda gizlənmiş, yuva salmış tör-töküntüləri də Xankəndindən uzaqlaşdırmalıyıq! Və ideoloji zəmində onlarla mübarizə aparmalıyıq. Bununla yalnız öz təhlükəsizliyimizi deyil, eyni zamanda, regional, qlobal təhlükəsizliyi də təmin etmiş olarıq.
– Göründüyü kimi, ermənilərin separatizm ideyası yalnız azərbaycanlılara qarşı deyil, bütünlükdə, dünyada bölücülüyü təşviq etdiyinə görə bəşəri birgəyaşayış ideyasına qarşı yönəlmişdir.
– Separatizm bütün zamanlarda onu daşıyan sadə vətəndaşlara xeyir gətirməmiş, əksinə tarixin qara səhifəsi sayılmışdır. Ermənilər də regionda tarixə belə qara səhifə yazan əhali qrupu kimi tanınır. Bu ideyadan həmişə ekstremistlər, şovinistlər bəhrələnmiş, dinc sakinlər isə əzab-əziyyət çəkmişlər. Ermənilərin separatizm ideyası yalnız azərbaycanlılara qarşı deyil, bütünlükdə insanlığa və bəşəriyyətə qarşı yönəlmişdir.
XX əsrin əvvəli İrəvanı və onun ətrafında azərbaycanlıların tarixi yurdlarını zəbt edən erməni daşnakları, XX əsrin sonu Qarabağda soyqırımı törətdilər. Onlar bir milyondan artıq həmyerlimizi vəhşi üsullarla məcburi köçkün həyatı yaşamağa məcbur etdilər. Bu ağır tarixi sınaqdan xalqımız öz milli birliyi və iradəsi ilə alnıaçıq çıxdı. Ermənilər isə ancaq işğalçı və neofaşist kimi tarixdə qaldılar. Bu gün azərbaycanlıların İrəvandakı və ətraf şəhərlərdəki tarixi ərazilərimizə Qayıdış hərəkatı tarixi gerçəklikdən doğan bir zərurətdir. İnanırıq ki, bu tarixi sınaqdan da qələbə ilə çıxaraq, öz tarixi torpaqlarımıza qayıdacağıq.
Erməni separatizminin bir daha ərsəyə gəlib işğalçıya çevrilə bilməməsi üçün Zəngəzur dəhlizi açılmalı və Naxçıvanla Azərbaycan, eləcə də region dövlətləri arasında quru yolu bərpa edilməlidir. Bizim mövcud ideologiyamızla qlobal təhdidlərin kəsişmədə müəyyən edilmiş yol elmi, siyasi və mənəvi baxımdan o sabitliyi, sülhü, insanlığı qorumağa tam zəmin yaradır.
xalqqazeti.az